Najslabší článok všetko ťahá dolu vodou

Prednedávnom som si spomenul na priateľa Karola zo študentských čias. Zaujal ma svojim prístupom k životu, najmä energiou, ktorá ho poháňala stále dopredu. Keď našiel svoju slabinu,  pracoval na nej, kým sa nestala jeho silnou stránkou. 

V tomto čase sa zamýšľam, či sa skutočne svojim slabinám (slabým stránkam) treba maximálne venovať.
Eliminovať ich, odstrániť alebo urobiť z nich silné stránky?

Napadá ma, že keď ma bolí zub, darmo sa budem utešovať, aký som zdravý. Mám tlak 125/80, ktorý by mi mohol kdekto závidieť, ale kým nedám zub do poriadku, tak je to nanič. Nepomohol by mi tlak ani 120/70, aby som sa lepšie cítil. Moja slabina, boľavý zub, ma obmedzuje a ťahá dolu vodou.

Podvečer starostlivo pripravujete pikantný maďarský guláš a zrazu zistíte, že už nemáte pálivú papriku. Už to nebude ono, chuťové poháriky si neprídu na svoje, nepomôže tomu ani ďalšia výborná ingrediencia. Slabina ťahá dolu vodou.

Športovec môže byť perfektne pripravený na preteky, ale i tá najmenšia vec ho môže tak ochromiť, že zostane na chvoste.

A keď sme pri tom športe, dovolím si svoju srdcovku. V šachu podľa odborníkov je mimoriadne dôležitá profylaktika. Pri partii treba najskôr eliminovať súperove potenciálne hrozby, aby nás neprekvapil a až potom sa venovať svojim plánom. Šachoví veľmajstri venujú až 80 % času na premýšľanie, čo chce súper alebo čím hrozí.
Tento systém  opatrnosti využívajú banky pri hodnotení svojich klientov, aby mohli posúdiť riziká obchodu.

A ako to vyzerá vo vašej firme? Hľadáte a venujete pozornosť slabým stránkam, aby vás neochromovali a nestiahli dolu vodou? Majú pre vás väčší vplyv než silné stránky pri určovaní diagnózy finančného zdravia firmy?

Ak áno, mne z toho vyplýva jedno. Treba sa zastaviť, vystúpiť hore, porozhliadnuť sa a z vtáčej perspektívy si ujasniť silné a slabé stránky, ich vplyv na chod firmy a začať konať.

A na záver otázka. Fascinuje Vás pohľad z Eiffelovky?

Pomáham podnikateľom a manažérom tipmi a radami ako jednoducho zhodnotiť finančnú kondíciu firmy. Vďaka tejto stratégii ľahšie riešia ekonomické rozhodovacie procesy firmy.
Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *